Vijenac 725 - 726

Glazba

GLAZBU IZDVAJA

Davor SCHOPF

Koncert Sumi Jo, KD Vatroslava Lisinskog, 30. listopada

Južnokorejska sopranistica Sumi Jo ove sezone obilježava 35. obljetnicu umjetničkog rada. Sredinom 1980-ih počeo je vrtoglavi uspon njezine karijere po velikim svjetskim opernim kućama, ponajprije u ulozi Mozartove Kraljice noći u Čarobnoj fruli. Tijekom 1990-ih bila je na vrhuncu, a zatim je spretno vodila karijeru koncertnim nastupima, nosačima zvuka i promišljenim izborom novih uloga. Među najprodavanijim je izvođačima klasične glazbe.


Sumi Jo  /
Tomislav Krišto / CROPIX / KDVL

Priroda ju je obdarila najvišim tonovima ljudskoga glasa i lakoćom visokoga registra, čime i danas raspolaže iako zamjetan vibrato narušava liniju belkantističke kantilene. Koloraturni soprani i koloraturno umijeće najatraktivniji su za najširu publiku, koje na njezinim fino ozvučenim koncertima, da taj delikatni glas što bolje dođe do izražaja, ne nedostaje. Zato ona ima pravo izvoditi što želi pa se zna približiti i žanru crossovera.

Uza Zagrebačku filharmoniju i dirigenta Ivu Lipanovića pjevala je arije Gounoda, Bellinija, Puccinija i Donizettija te nekoliko dueta s baritonom Ljubomirom Puškarićem, sjajnim gostom koncerta.

Ivica i Marica, Zagrebačka filharmonija, KDVL, 10. prosinca

Zagrebačka filharmonija, svim Orašarima usprkos, razveselila je brojne mališane scenskom, skraćenom izvedbom Humperdinckove opere, idealnom za predbožićno vrijeme. Pod ravnanjem Dawida Runtza došla je do izražaja njezina bogata instrumentacija i bajkovit ugođaj.


Josipa Bilić, Josipa Gvozdanić,
Martina Tomčić

Josipa Gvozdanić i Josipa Bilić, u naslovnim ulogama, milozvučnim su pjevanjem, doduše u ozvučenoj izvedbi, iskazale ljepote vokalnog sloga tog djela, a uspješne su bile i članice zbora Zvjezdice Gita Erben i Gita Hajdarhodžić u ulogama Pjeska i Roska, kao i cijeli zbor.

Režirala je Petra Radin. Uz Adelu Golac Rilović i Ozrena Bilušića, u ulogama roditelja, scenski atraktivnu ulogu Vještice ostvarila je Martina Tomčić.

Monografija Mirjana Bohanec Vidović – hrvatska operna prvakinja, diplomatkinja i filmska glumica

Ova monografija (veliki format, 208 stranica, 181 ilustracija, prilozi N. Batušića, H. Mihanović-Salopek, I. Hraste-Sočo, N. Polimca i J. Sviben) spomenar je duge i bogate umjetničke karijere koja obuhvaća operu, koncerte, film i diplomaciju. Protok vremena i mogućnost da s odmakom i objektivno sagledamo mjesto svakog umjetnika ide u korist Mirjani Bohanec Vidović.


Izd. Tonimir, HNK u Varaždinu i OMH u Varaždinu

U vrijeme njezine aktivnosti, u tadašnjoj konstelaciji sopranskih glasova u Operi HNK-a u Zagrebu, pjevačica s bogatim međunarodnim karijerama i onima afirmiranima na širem jugoslavenskom prostoru, njezinu nježnom lirskom sopranu nije se često ukazivala prava prilika, i u tome smislu ona je ostvarila maksimum. Još i danas u ušima odjekuje kako se njezin glas, u ulozi Oskara u Verdijevu Krabuljnom plesu, nadvijao i zvonko zvučao nad ansamblom. A nekoliko uloga trajno su upisane u povijest Zagrebačke opere: Musetta u La boheme, Adina u Ljubavnoom napitku, Jelena u Zrinjskom, Danica u Stancu, Suzana u Figarovu piru.

Vijenac 725 - 726

725 - 726 - 16. prosinca 2021. | Arhiva

Klikni za povratak